Monday, April 26, 2010

Aku meLAYU

Aku meLAYU,
semakin lama aku dalam perjuangan,
semakin layu cintaku pada perjuangan,
semakin mekar aku dengan kelalaian..

Aku meLAYU,
semakin bertambah taklifan diberikan,
semakin layu harapan pada Tuhan,
semakin mekar aku dengan kealpaan..

Aku meLAYU,
semakin tinggi pangkat kedudukan,
semakin layu sifat kehambaan,
semakin mekar sifat ketuanan..

Aku meLAYU,
semakin banyak nikmat dikurniakan,
semakin layu tahap kesyukuran,
semakin mekar aku dengan kekufuran..

Aku meLAYU,
semakin dekat dengan kemenangan,
semakin layu hubungan dengan tuhan,
semakin mekar dengan godaan syaitan..

Aku meLAYU,
semakin berada diakhir zaman,
semakin layu tahap keimanan,
semakin mekar dengan kejahilan..

Aku meLAYU,
semakin berkembang arus permodenan,
semakin layu dengan ketaqwaan,
semakin mekar dengan kemaksiatan..

Aku meLAYU,
semakin pesat dengan pembangunan,
semakin layu ke rumah tuhan,
semakin mekar ke lembah kemaksiatan..

Aku meLAYU,
semakin bertambah kekayaan kewangan,
semakin layu dari keadilan,
semakin mekar dengan penipuan..

Aku meLAYU,
semakin dekat saat kematian,
semakin layu tahajjud di tengah malam,
semakin mekar lena yang mengasyikan..

Aku meLAYU,
semakin banyak tugasan disempurnakan,
semakin layu sifat ketawaddukan,
semakin mekar dengan kebanggaan..

namum Aku tetap MELAYU..
MELAYU bangsaku..
Aku bangga menjadi MELAYU...
menjadi MELAYU yang tidak meLAYU..
MELAYU yang kenal TUHAN yang satu..
bangkitlah wahai BANGSAku..
kembalilah kepada AGAMA mu..
AGAMA yang akan membantu..
untuk AKHIRAT yang tiada menentu..
semoga di SYURGA kita bertemu..
insyaALLAH..

1 comment:

HURUL MARDHIYAH said...

Ya Allah,

Maafkan daku Ya Allah,
Daku banyak buat dosa,
Daku HambaMu yang Hina,
Daku Banyak buat Maksiat,
Daku Malu padaMu Ya Allah,

Ya Allah,

Engkau banyak memberi rezeki kepadaku,
Engkau banyak memberi nikmat kepada ku Ya Allah,
Terkadang ku alpa dgn dunia,
Terlalu asyik dgn cinta duniawi,

Ya Allah,
Matikan daku dalam rahmat dn ksh syg Mu,
Kerna daku amat mendambakan hidayah Mu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...