Monday, January 31, 2011

Wahai Allah Yang Maha Kuasa di atas segalanya, bantulah kami yang dizalimi ini Ya Allah..

"Wahai bumi (tanah), Tuhan kami dan Tuhan kau adalah Allah, kami berlindung kepada Allah dari kejahatanmu, dan dari kejahatan apa-apa yang ada padamu, dan kejahatan apa-apa yang keluar darimu, dan kejahatan apa-apa yang turun kepadamu, dan kejahatan apa-apa yang melata di atasmu baik ular, kala jengking, ular hitam, singa, dan kejahatan (jin) penghuni kampung (ini) dan anak-pinaknya, dengan rahmatmu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani."

"Ya Allah turunkanlah rahmat dan keberkatan bagi kami dan keatas tempat ini Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani."

"Ya Allah Kami meminta kebaikan bangunan ini, dan kebaikan yang ada di dalamnya, dan kami berlindung dari keburukan bangunan ini dan keburukan yang ada di dalamnya dengan rahmat-Mu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani"

"Wahai Tuhan kami, amankan kami daripada segala yang menggerunkan, amankan kami daripada segala sengatan Ya Allah. Dan kami berlindung kepada-Mu Ya Allah daripada syaitan yang jahat dan kami berlindung kepada-Mu Ya Allah dari kejahatan apa yang Engkau ciptakan, kami berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna daripada segala musuh dan binatang buas dan dari segala syaitan dan penyakit yang jahat."

"Dan kami berlindung kepada-Mu Ya Allah yang Maha Satu, yang Maha Mulia daripada segala musuh dan yang dengki dan daripada syaitan yang jahat. Dan kami berlindung kepada-Mu Ya Allah daripada kejahatan segala yang diciptakan, kami berlindung kepada-Mu daripada godaan syaitan dan kami berlindung kepada-Mu daripada kehadiran mereka, Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani"

"Ya Allah, tuhan yang maha mengasihani, kasihanilah kami Ya Allah,, Bantulah kami dalam menghadapi ujian ini Ya Allah.. Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupanya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yang dikerjakanya.

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah, Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang yang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak sanggup kami memikulnya. Beri maaflah kami; ampunilah kamidan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir."

"Ya Allah, jika mati terbaik mereka yang melambatkan perjuangan Islam dan mereka yang membebani kami, maka matikan mereka Ya Allah.. Biarlah ini merupakan dosa mereka yang terakhir ya Allah.. Jadikanlah ia sebagai pengajaran kepada orang-orang yang sesat lagi menyesatkan Ya Allah, Wahai tuhan yang maha kuasa atas segalanya.."

"Ya Allah perkenankanlah doa kami yang dizalimi Ya Allah.. Janji Mu itu pasti Ya Allah.. Perkenanlah doa kami Wahai Tuhan yang memperkenankan doa orang yang dizalimi.."

Allahumma Amin...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...