Saturday, January 17, 2009

Memori 17 januari, ternukil di helaian diari.

assalamualaikum dan selamat pagi...
sedikit coretan memori 17 januari...

830 a.m - aku berkumpul di cafe v2 utk menuju ke rumah cikgu amin hamzah. jurulatih pertubuhan silat seni gayong yg kami sayangi. aku di marahi oleh kaum puteri kerana agak lewat melapor diri..

9.00 a.m - kelibat muiz belum di temui. puas sudah panggilan dan mesej di beri.. namun tak satu pon di dengari.. erin mula x puas hati.. najwa dan dila turut sertai. last skali melibat kan semua puteri..

9.35 a.m - muiz yang dinanti muncul dengan senang hati. tanpa rasa bersalah dalam diri. najwa dah mula tak dapat nak kawal diri. mujurlah puteri memujuk hati.

10.10 a.m - kami berhenti utk membeli sedikit cenderahati. namun erin ngengader kan diri. x mo kuar kete utk memberi sedikit duit nk beli buah oren dan epal. tak lupa juga utk advisor di specialist hospital yg tgh melayari internet.

10.30 a.m - kami sampai di destinasi. ke rumah cikgu yang lama tak di jumpai.. timbul keraguan di dalam hati. rumah berkunci dan juga geriji. erin mula panas hati. salah kan fidzrul yang lupa tugasan di beri. di suruh mesej di pagi hari. tapi tgh hari masih tak di beri..



11.00 a.m - cikgu yang di nanti di depan mata bersama keluarga tercinta. kami hepi tak terkata. aku tak sabar nak masuk kerana dahaga.


12.00 p.m - setelah puas berdiskusi, kami minta izin mengundur diri. destinasi seterusnya ipoh specialist hospital utk melawat advisor yang demam panas. cikgu pon minat nk join skali. lalu erin dan kak husna merempit munuju destinasi. vrooooooomm...

12.30 p.m - kami tiba di hospital utk menemui si hafiz advisor baru kami. sampai sahaja kami di situ dia tgh syok men laptop.

merujuk kepada laporan kesihatan dia tak boleh keluar lagi. kena tunggu beberapa hari sebab mata dia masih merah lagi.. kami bergembira menghiburkan hati. supaya hafiz tak merasa sunyi. selepas puas borak tak kering gusi. erin tanpa segan mengambi not rm 10 dari hafiz utk cop rasmi.

1.30 p.m - dari hospital kembali menghantar cikgu kembali ke rumah nya..

kak husna merempit membawa diri. aku lapaaaaaaaaaaarr.. so restoran melayu la kami cari.. kancil leading menuju destinasi, WKL follow ke kanan ke kiri. tiba di suatu simpang ke kiri. depa main masok jer dan signal pon tak kasi. kami putera terlajak tak boley kembali. huhuhuhuhu.. kami men redah jew la mencari restoran sabar menanti. maka sesat lah kami sampai ke GM. kami jumpa masjid yang kami masuk utk sembahyang jumaat ketika kursus selepas raya haji. kami teruskan perjalanan menuju destinasi. restoran tasik raban utk makan tengah hari.. selepas puas sesat di tengah pekan. akhirnya kami jumpa juga retoran tasik raban ni.. erkkkkkkkkkkkk.. Alhamdulillah kyg...

2.30 p.m - selepas kenyang makan tengah hari, kami sepakat nak main bowling di ipoh prade. sampai di ipoh prade kami membuat planing utk besday gurl n besday boy yang lahir pada bulan januari. especialy kepada shikin yang lahir pada 17 january.. selepas sahaja solah zohor, kami terus mencari hadiah buat si puteri. tp mana boley jadi. kami belikan sekali utk putera kita.. karang jeles susah pulak.. kaum puteri berpakat nak belik kek hari jadi.. ikut hang la...

4.30 pm - kami meneruskan matlamat kami. bermain bowling sampai ke pagi.. hahaha... selesai satu game duit da x der da nak main lagi. tu pon fiza dan dila guna kad utk dapatkan diskaun. aku ngan fidzrul berlatih membuat lontaran pusing. tapi terkesima melihat aksi hebat di lane sebelah. terlalu jauh bandingan diorg dgn kami. ngaaaaaaaa...

5.30 p.m - selepas penat bermain ke hulu ke mari, solat asar dulu sebelum balik ke utp. tapi puteri tak abes shopping lagi. terpaksa la kami menanti sehingga diorg dapat apa yang di hajati.
setelah selesai bertolak lah kami menuju ke utp.

6.30 p.m - selepas bangun dari mimpi keadaan hujan tak henti-henti. sedar-sedar muiz drive seorang diri. kami bangun ke cafe v2 lagi untuk buat suprise kepada sabahat saudara segayong kami. 4 org sepatut nya yang di rai. shikin, fawwaz, che boo dan juga (aku tak tahu nama dia) tp dia osmet didy... hajat di hati nak rembat strawberi, tapi terpaksa mengalah kepada yang di rai.. kek yang sedap kami makan dengan hepi nyer... pembahagian hadiah pon bermula... agak malang utk che boo yang x dapat datang kerana bertugas sebagai facee.. nanti hadiah lain kali.

7.15 p.m - selesai sudah makan dan sesi photoghrapy, kami beransur pulang kerana siang melabuhkan tirai nya.. muiz blah seorang diri... tinggal kan kami putera terkontang kanting..
aku dan fidzrul nekad di hati utk meredah hujan yang tak berhenti lagi.. lebat nye tidak terperi. kami berlari dalam hujan dengan penuh romantik nya... ngaaaaaaaa... kami berlari dan terus kan berlari... aku sampai ke v4c. sampai2 ku terus mandi.. kepala ku pening-pening kerana meredah hujan...

9.00 p.m - awangku pm aku.. cakap bapak dia kol tanya pasal demonstrasi.. masok surat khabar dan kuar dalam berita kat tv.. mantop - mantop MPP.. aku bersiap utk ke closing ceremony utk MAS jan 09.. sebelum aku melangkah kaki, aku baca update terkini.. lepas itu aku ke bilik fauzi. confirm PAS menang melawan bn dan bebas de negeri aku sendiri.. Alhamdulillah..

menang pulak dengan majoriti yang besar.. dengan gembira dan suka hati aku merempit ke maih hall utk ke closing ceremony...

1.00 a.m - di ringkas kan diari aku da nk tutup buku utk 17 januari.. walaupon terlebih sampai ke 1 pagi.. aku kepenatan yang amat sangat.. namun kegembiraan belum abis lagi. lalu aku amek kesempatan membuat senaman jari. menaip blog untuk hari ini.. sekian sahaja dari ku yang hina ini.. ku pohon kemaafan pada hari ini, hari-hari sebelum ini, dan hari mendatang yang kita tak pasti.. mata dah ngantok.. aku nk membaringkan diri..

wasalam..

p/s: aku amat bahagia bersama ngan dengan dak gayong hari ini...
(fidzrul, muiz, fawwaz, dewa, fikry, erin, dila, najwa, didy, linda, fieza, shikin, yanie, nana, hasni) tak lupa juga kepada kak husna..

4 comments:

Unknown said...

kalau korang nk tau....dak2 putera gayong ni mmg x berdisiplin bab masa tp bukan sume la..dak puteri pon lebih kurang la.. Lebih kurang xreti hargai mase. sume plan dirancang selalu terpakse ditunda. Manela kami bertiga x bengang. Mcm tu ke perangai sebgai muslim yg selalu bg tazkirah n sibuk hadis dan mcm lg. Sedangkan dlm Quran dh sebut pasal menghargai mase. Harap sgt korang ambil iktibar dr cite "Tak Serupa Tapi Sama"..cerekarama tyme hijrah hr tu. Ku seru pade sume..agar berubah dan tunjukkan imej terbaik sebagai muslim n muslimah serta sebagai bangsa melayu. Buangla tanggapan negatif "janji melayu" tu..Kata perlu dikota..janji perlu dimeteri.

Anonymous said...

dengar tuh dak2 putera...
datang awal lain kali!!!!
btw aku just nk nasihat kan supaya byk2 la bersabar melayani karenah dak2 nih...
huhuhuhuhuhu...
sumer putera mintak maaf kat puteri2 gayong cepat sebab lambat!!!

Unknown said...

ha,btul tu najwa.
cmne nk mntap klu disiplin xde?
sabar pn ada batasnya.
klu da kne tgu kat sejam lbey..
saper x hangat ati...
pres kne igt, contoh melalui tauladan ok...hik3
upa2nya byk pulak ak x puas ati.
hahaha
not rm 10,ak amek nk jg maruah advsr n pres.
bole plk mntk dlu br kt xyah.cian si advsr.
tp cop nye x wat pn...
aih aper nk jd.....;)

nukilanbayangan said...

ko mmg selalu x puas ht ngan org..
hahahaha...
ni ha... duit da kasik??
detail nyer mana???
nk wat cmner ek???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...